Ha étkezéseket és élelmiszereket hagyunk ki táplálkozásunkból, akkor anyagcserénk lassul és egészségünk romlik.

Vannak bizonyos ételek, amelyek valójában több zsírt éget, mint saját kalória tartalmuk. Ezek a zsírégető ételek természetes növényi táplálékok. Ha ezeket a zsírégető élelmiszerek fogyasztjuk és némi testmozgást is végzünk, az anyagcserénk felgyorsul, és több kalóriát (zsírt) éget el gyorsabb ütemben, még több órával az edzés után is. Ezen zsírégető élelmiszerekről teljes lista áll rendelkezésünkre.

A zsírégető ételek listája: Zsír-harcosok

1. C-vitaminban gazdag gyümölcsök – Citrusfélék


mint a lime, citrom, narancs, guava, grapefruit, papaya, édes lime, mandarin és paradicsom gazdagok C-vitaminban és rostokban, továbbá zsírégető hatással rendelkeznek, ezért hívhatjuk őket zsírégető ételeknek, vagy zsírégetőknek, esetleg zsír-harcosoknak.

A C-vitamin segít a szervezetnek a zsír gyorsabb feldolgozásában és serkenti a L-karnitin aminosavat, amely felgyorsítja a test zsírégető képességét.

A C-vitamin gyengíti és csökkenti a zsír hatékonyságát ezáltal könnyebben megszabadul szervezetünk a felesleges zsírtól.

2. Alma


Az almában található pektin megakadályozza a sejteket, hogy felszívják a zsírt, ugyanakkor serkenti az élelmiszerek víztartalmának felszívódását, mely segítségével könnyebben kiürülnek szervezetünkből a lerakódott zsírok. Az almában lévő antioxidánsok segítenek megelőzni az anyagcsere-betegséget, melynek jellemzője a nagy, zsíros has vagy az alma testalkat.

3. Kalciumban gazdag tejtermékek


A kalcium a napi tejtermékekben, mint a tej, a sajt és joghurt zsírégetőként viselkednek, gyorsítják a zsírbontást a zsírsejtekben ezzel hatékonyabbá téve a fogyást. A Knoxville-i Tennessee Egyetem professzora, Michael Zemel szerint (Elhízás kutatása, 2004. Április, 12. szám, 582-590 oldal), a tejtermékekben gazdag diéta ugyanolyan kalóriakorlátozás mellett majdnem megduplázta a súly- és zsírvesztés ütemét. Napi 3-4 adag tejtermék fogyasztás sokkal hatékonyabban fokozza a fogyás tempóját, mint önmagában a kalcium készítmények fogyasztása. Ezért a tejtermékeket méltán nevezhetjük zsírégető élelmiszereknek, vagy zsírégetőknek.

A kutatók a következőt találták:
Azok a túlsúlyos emberek, akik napi 3 adag kalciumban gazdag tejterméket fogyasztottak több zsírt vesztettek hasukról, mint azok, akik ugyanazt a diétát követték, csak 2 vagy több tejtermék adaggal kevesebbet. A kalcium készítmények nem érik el ugyanazt a jó hatást, mint a tej.

4. Diófélék


segít eltelni, miközben növeli a test zsírégető képességét, mondja a spanyolországi, Rovira i Virgili Reus Egyetem szerzője, Jordi Salas-Salvado.

5. Chili


Chilit vagy cayanne borsot tartalmazó élelmiszerek zsírégetőek. A chiliben található kapszaicin segíti az anyagcsere gyorsulását. A kapszaicin termogenetikus élelmiszer, így hatására szervezetünk extra kalóriát éget el még körülbelül 20 percig a chili fogyasztás után is.

6. Kardamom


A kapszaicinhez hasonlóan, a kardamom is termogenetikus gyógynövény, mely gyorsítja az anyagcserét és segíti a zsír égetését.