A visszeres láb rendkívül zavaró tényező lehet mind esztétikai mind pedig egészségügyi szempontból. Gyakran ugyanis megléte erős fájdalmat von maga után, amit a hibás keringésű visszerek okoznak. Ma már azonban számos módszer áll a rendelkezésünkre annak érdekében, hogy megbirkózzunk a jelenséggel. Tornával és helyes mozgással ugyanis nagyon sokat tudunk javítani a helyzeten.

Kialakulásának oka

A visszértágulat kialakulása tulajdonképpen az érfal gyengülésének következménye. Ilyenkor ugyanis a vénákban egyfajta pangás alakul ki és fokozódik bennünk a nyomás, ez vezet a kínzó fájdalomhoz és a feszítő érzéshez. Azonban azt kevesen tudják, hogy mivel az erek fala is izomszövet, vagyis mint minden izom ez is edzhető. Ha már fennáll a visszértágulat, akkor érdemes lehet rendszeresen sportolni, hiszen ez megállítja a helyzet további romlását, emellett pedig javíthat is a már kialakult állapoton. Fontos tudni, hogy a mozgás nem tudja teljesen rendbe hozni a visszértágulatot, de a kínzó, állandóan visszatérő fájdalomérzettől hatékonyan megszabadíthat.

Mozogj a fájdalom ellen!

Ahhoz, hogy hatékonyan tudjunk fellépni a visszértágulat ellen először is meg kell értenünk a vénák alapvető működését. A vénák felületes tartását ugyanis a kötőszövet végzi, így téves azt gondolni, hogy csak a hideg-meleg váltózuhany tehet a tágulatok ellen. A kötőszövet elgyengülése ma már igen gyakori probléma, fiatalokat és idősebbeket egyaránt érinti. Okai között ugyanúgy megtalálható az öröklésre való hajlam, a mozgásszegény életmód vagy a túlsúly. A legveszélyeztetettebbek azonban azok, akik napi több órán keresztül ülőmunkát végeznek. Pontosan előírás például a számítógép előtt dolgozóknak, hogy óránként tíz percre hagyják ott a klaviatúrát. Ugyanis a folyamatos ülés és a mozdulatlanság tökéletes táptalaj a visszerek kialakulására, hiszen ülőmunka során lelassul a keringés, így nagyobb az esély a visszértágulat kialakulására.

Gyakorlatok a visszér ellen – Hanyattfekvésben

A lábujjakat szorítsuk össze, tartsuk meg pár másodpercig, majd lazítsunk. Ezt ismételjünk meg egymás után tíz alkalommal. Ezután nyújtott térddel feszítsük le a lábfejünket – spicc – szintén tartsuk meg néhány másodpercig, majd lazítsunk. Ezután nyújtott térddel feszítsük vissza a lábfejünket, tartsuk meg, majd lazítsunk. Ha ez is megvan, akkor körözzünk a bokánkkal először befelé, majd kifelé is. Ezt követően tegyünk egy labdát a két térdünk közé, szorítsuk össze, tartsuk meg pár másodpercig majd ismét lazítást. A gyakorlatok ismétlőszáma először tíz, de ha már jól belejöttünk, akkor saját intenzitásunktól függően ez emelkedhet. A lényeg, hogy mértékkel csináljuk a gyakorlatokat megfelelő bemelegítést követően, így biztosan hatékonyan léphetünk fel a kellemetlen visszértágulat ellen.