A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Tippek rosszkedv ellen


Tippek rosszkedv ellen

Biztos téged is kerített már hatalmába a rosszkedv és ilyenkor a legegyszerűbb megoldások egyikéhez, azaz a jól bevált csokoládéhoz nyúltál. Ugyan ez néha-néha beválik, hiszen az endorfin szinted hirtelen megnő, ám ha hosszútávon is ezt a megoldást részesíted előnyben bizony nem csak a boldogsághormonjaid sokszorozódnak meg. Tippjeink segítségével most megtudhatod, milyen cselekhez érdemes folyamodni a jobb kedv érdekében.

Ahhoz, hogy feltárjuk a rosszkedv okát, először érdemes lehet feltennünk saját magunknak néhány mindent eldöntő kérdést. Fontos, hogy feltérképezzük a probléma okát, hiszen csakis ezáltal juthatunk egyről a kettőre és szüntethetjük meg a krónikus rosszkedvet. Dühös vagy magadra valamiért? Esetleg unatkozol? Netán úgy véled nincs elég barátod? Ha ezekre a kérdésekre őszintén tudsz felelni sokkal, nagyobb eséllyel, rángathatod ki magad a rosszkedv gödréből és kerülhetsz vissza a rendes jókedvű kerékvágásba.

Fontosak a barátok

A jókedv garantálása érdekében elengedhetetlenül fontosak a barátok vagy legalábbis egy-két olyan ember társasága, akiknek közelében biztos, hogy felvidulsz. Ha úgy érzed nem vagy a toppon, írj e-mailt azoknak, akikkel szívesen töltenéd az időt és beszéljetek meg egy találkát. Vagy hívd fel telefonon a legjobb barátod és nyugodtan öntsd ki neki a szíved. Hidd el, fordított esetben ő is így tenne. Hiszen nincsen annál felemelőbb érzés, ha tudod, van egy barátod, akit bármikor és bármilyen körülmények között felhívatsz. Emellett a jókedv érdekében akár régi barátságokat is feleleveníthetsz. Gondolj, csak bele milyen boldog lenne az egykori gimis legjobb barátnőd, ha meghívnád egy kávéra.

Szórakozzunk!

A szórakozás a jókedv elengedhetetlen alappillére. Sajnos a mai rohanó társadalom általános jelensége, hogy a rengeteg munka mellett megfeledkeznek a szórakozásról. Pedig néhány kikapcsolódásra szánt órára mindenkinek szüksége van, hiszen a szervezet csak ez által képes a regenerálódásra. Igyekezz a hetedbe beiktatni egy-egy óra szünetet, amikor csakis kifelé koncentrálsz és igyekszel élvezni a szabad órák önfeledségét. Ez lehet akár egy mozi, egy színház vagy egy kellemes ebéd egy barátoddal. A lényeg, hogy a nyolc óra munka, nyolc óra pihenés, nyolc óra szórakozás nem csak kacsa, hanem valami, amire igenis érdemes figyelmet fordítani.

Az újdonság varázsa

Képzeld csak mennyire képes feldobni az, ha valamilyen új ismeret birtokába jutsz. Ha úgy érzed, kezdesz megfenekleni érdemes lehet beiratkoznod valamilyen tanfolyamra, esetleg nyelvi képzésre. A sikerélmény mindenki számára üdítő jelenség, ráadásul ismereteid bővítését sosem késő elkezdeni. Az élethosszig tartó tanulás pedig igenis menő. Fontos, hogy kiaknázd a benned rejlő lehetőségeket, hiszen csak ezáltal élhetsz boldog, kiegyensúlyozott és jókedvű életet.

Csak a rend!

Ahhoz, hogy jókedvűnek érezd magad, fontos, hogy az életed minden területén rendben legyél. Ez pedig nem csupán a testi-lelki egyensúlyra igaz, hanem a körülötted lévő anyagias világra is. Tégy rendet a ruhásszekrényedben. Ajándékozd vagy adományozd el a már rég megunt holmikat és hidd el egy szempillantás alatt jobb kedve derülsz, hiszen amellett, hogy rendet varázsolsz, még jót is cselekszel. Hogy is mondják? Két legyet egy csapásra?

Sport és a pihenés

E kettő szintén meghatározó a jókedv szempontjából, hiszen endorfint nem csak a csoki, de a sport is felszabadít. Ha időhiányban szenvedsz, akkor is iktass be heti egy-két óra sétát és meglátod, máris más színben látod majd a világot. Emellett nem elhanyagolható a pihenés fontossága sem. Igyekezz napi minimum hét órát aludni, ugyanis kutatások szerint ennyire van szüksége egy egészséges felnőtt szervezetnek ahhoz, hogy a sejtjei az éjszaka folyamán regenerálódni tudjanak. Ha ezekre odafigyelsz tuti biztos, hogy nem ragad magával a rosszkedv és önfeledten élheted mindennapjaidat.