A lényeg a tempó

Ha több kiiktatandó rossz szokásod is van olyan, amitől hosszútávon szeretnél megszabadulni, akkor jó megoldásnak bizonyulhat, ha először csak egyet törölsz a rossz szokások listájáról. Ugyanis egyszerre minden nem fog menni és hidd el nem azért, mert kevés lennél hozzá. Mindent egyszerre bevállalni roppant nehéz és így a feladás kockázata is a triplájára nő. Arról nem is beszélve, hogy nem tudsz egyszerre mindenre koncentrálni, így pedig vállalkozásod hamar kudarcba fulladhat. Ha például rengeteg műanyag ételt eszel és mondjuk még dohányzol is, akkor első körben felejtsd el a gyorskaját és néhány hét vagy egy hónap elteltével tedd le a cigarettát, aztán lehetőség szerint vedd rá magad a rendszeres sportra. A lényeg a kitartás és a türelem.

Rossz napok márpedig vannak!

Bár azt mondhatnánk, hogy könnyű lesz, de a helyzet az, hogy mind emberből vagyunk, így biztosan lesz olyan nap, amikor csillapíthatatlan vágyat érzel, hogy megedd a kedvenc tejkaramellás csokoládét vagy leszaladj a közeli pizzázóba. Azonban azt kell mondanunk, hogy ez teljesen normális reakció és nincsen vele semmi probléma. Fontos, hogy ne fojtsd el magadban ezt az érzést, mert végül az stresszt és szégyenérzetet eredményez majd. Hidd, el néha napján egy-két kocka étcsokoládéval még nem döntöd romba a diétádat, ráadásul az étcsokoládé jótékony hatással van a szervezetedre és a boldogsághormonjaidat is felszabadítja.

Légy motivált!

Az életmódváltás elengedhetetlen pillére a motiváció. Fontos, hogy legyen valamilyen kitűzött cél, lebegjen valami a szemed előtt, mindezt úgy, hogy közben folyamatosan doppingolod magad. Mindenki másként pörgeti fel magát, más a motivációs forrása. Vannak, akik különböző edzésekről néznek videókat a neten, mások a hűtőre ragasztanak motiváló idézetek, megint mások pedig komplett motivációs tervet készítenek akár több hónapra előre. A motiváció teljesen egyedi és személyes, a lényeg, hogy legyen valami, ami inspirál és hajt előre a vágyott cél érdekében.