A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Testünk érdekében, avagy mi is az a crosstraining?


A crosstrainingről általában

A crosstraning tulajdonképpen keresztedzést jelent, ami annyit tesz, hogy különböző sportágak gyakorlatait foglalja magába. Egy olyan módszerről van szó, melyben a legtöbb kondicionális képességet fejleszteni tudjuk, ez pedig rendkívül hatékony megoldásnak bizonyul az edzés szempontjából. A crosstraining legnagyobb előnye a hagyományos fitness termekkel szemben, hogy itt nagyon csekély külső eszköz alkalmazására van szükség, jóformán saját testsúlyunkkal dolgozunk. Emellett néha bevetünk néhány súlyzót, ugráló kötelet illetve gumikötelet.

Mire jó?

A crosstraining egy állóképességet, erőt és gyorsaságot nővelő edzésforma, így egész másképp épül fel, mint egy hagyományos súlyzós edzés. Lényege, hogy a pulzusszámot végig magasan tartsuk, így a gyakorlatok között effektíve nincsen pihenő, egymás után folyamatában kell őket elvégezni. Az alapgyakorlatok között megtalálható a fekvőtámaszok összes formája, a guggolások, a kitörések, a futás illetve az ugráló kötéllel való ugrálás. Ám a crosstraining alapvetően egy rendkívül kreatív edzésforma, így a gyakorlatok sokszínűségének maximum az oktató képzelőereje szabhat határokat.

Kiknek ajánljuk?

A crosstraining edzés bárki választhatja, aki szeretné formálni testét, és aki nyitott az újdonságokra. Az edzés alkalmazása során a fejlődés elmaradhatatlan, hiszen cél éppen az új gyakorlatok és mozgásformák megismerése és elsajátítása illetve a minél hatékonyabb változatosabb edzés kialakítása. Éppen ezért mivel a tréningek különböző összetételűek és nehézségi szintűek bárki kipróbálhatja, ugyanis szinte biztos, hogy mindenki megtalálja a hozzá legközelebb álló és legmegfelelőbb edzésmódot. Ráadásul éppen változatosságának köszönhetően a crosstraining edzések igazán szórakoztató szabadidős tevékenységek, melyek során amellett, hogy aktívan formáljuk testünket még jól is érezzük magunkat.

Edzésformák: súlyzós köredzés

Ez a módszer kiválóan alkalmas az izomtónus illetve az erő növelésére. Ez a módszer azok számára ajánlott, akik nem szeretnének drasztikus izomnövekedést elérni, azonban állóképességükön és általános erőlétükön szívesen javítanának. A súlyzókkal végzett köredzések során a gyakorlatokat egymás után, maximum rövid pihenő időkkel szabad végezni, ugyanis éppen ebben rejlik hatékonysága.

Edzésformák: fitness köredzés

A crosstraining másik kedvelt formája a fitness köredzés, melynek során a keringés fokozására már bekapcsolódnak a kardió gépek és ahol súlyzós részek az erő és állóképesség fokozására alkalmasak. Ennek során előtérbe kerülnek a futóblokkok, melyeket kezdőként kiválthatsz, gyors sétával majd fokozatosan növelheted az adagodat. A fitness köredzés során nem csupán az állóképesség növelése az elsődleges cél, hanem az izomtónusok, izomcsoportok növelése is, így ha számodra ez a végső álom, mindenképpen ezt a módszert választ, mert az eredmény garantált.