A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Sport a szabadban: télen is


Félsz a betegségektől és utálod a hideget? Ezért inkább otthon vagy edzőteremben, netán sehogy nem tartod karban a tested a téli időszakban? Ha tovább olvasol, megtudhatod, hogy ezek egyikétől sem kell tartanod, bár fel kell készülnöd az extra hidegre. Ám, ha kellően felkészíted magad mind testileg mind pedig fizikálisan, abban az esetben télre sem kell mellékvágányra helyezned az edzőcipődet.

Csak semmi depresszió!

Ha téged is könnyen utolér a depresszió, pláne télen, levertnek és állandóan fáradtnak érzed magad, akkor bizony a téli sportot neked találták ki. Tény, hogy a hideg és a korai sötétedés miatt sokkal kevesebbet töltünk a szabadban, de ez még nem jelenti feltétlenül azt, hogy teljes mértékben ki kellene iktatnunk a szabadidős tevékenységeket. Pedig a szabadban való sport, a fény és a friss levegő nagyban hozzájárul a depresszió leküzdéséhez, ugyanis a téli levertséget nagyban a fényhiány idézi elő. A téli időszakban az álmosságot előidéző melatonin igyekszik felül kerekedni rajtunk, ezért ha lehetőségeink engedik, igyekezzünk napi 1-2 órát a szabad levegőn tölteni. Ez garantáltan hozzájárul majd a jókedvünkhöz illetve egészségünk megőrzéséhez is.

Viszlát, fölös kalóriák!

Minden mozgás kalóriát éget el. Így ha csak egy sétát teszel, esetleg túrázol, futsz, vagy hógolyózol garantáltan égeted a felesleges kalóriákat. Ezzel pedig máris sokat teszel az egészségedért és az alakodért. Fontos tudnod, hogy a téli időszakban észrevétlenül szaladhatnak fel a kilók, hiszen ebben az időszakban hajlamosak lehetünk lelassulni. Azonban amikor a téli kabátot lengébb öltözetre cserélnénk megdöbbenve állunk a tények előtt: bizony felszedtünk néhány felesleges kilót. Ilyenkor gyors fogyókúráktól várjuk a segítséget, ám az igazság az, hogy sokkal célravezetőbb, ha télen is odafigyelünk arra, hogy minél többet mozogjunk, és minél egészségesebben táplálkozzunk.

20 százalékkal több kalória

Kutatások bizonyítják, hogy a téli hidegben való sport során akár 20 százalékkal több kalóriát is elégethetsz. Ráadásul a hidegben nő a teljesítőképesség, mivel a szervezetnek kevesebbet kell foglalkozni a hő leadásával. 30-40 perc kocogás pedig a legjobb zsírégető módszer és még kondibérletre sem kell súlyos forintokat költened.

Erősebb immunrendszer

A hidegben való sportolás köztudottan erősíti az immunrendszered, így nem okoz meglepetést, ha azt mondjuk: akik hidegben sportolnak jóval kevesebbet betegek. Azonban mínusz 10 fok alatt már nem ajánlunk a hosszabb távok megtételét, ez ugyanis erősen leterheli a szervezeted. A kinti sportok alkalmával feltétlenül figyelj arra, hogy nem állj meg hosszú időre, ugyanis a pihenő idők alkalmával kimelegedhetsz és megfázhatsz. A téli szabad sportok esetében a kulcsszó a szükségszerűség és a mértékletesség. Ha okosan és tudatosan töltöd az időd a szabadban biztosan egészséges, erős maradsz, ráadásul az alakod is karban tarthatod.