A Skyactive technológia még ennél is többet jelent a Mazda számára, hiszen az autó összes fontosabb elemét, mint karosszéria sűrűségének növelését, valamint a motortól a futóműig elhelyezkedő elemeket, ehhez az újfajta technológiához igazított.

A motor

A Skyactive benzinmotor a világ legnagyobb sűrítésű arányú benzines motorja, a dízel pedig a legkisebb sűrítésű arányú dízeles megoldás. A motor kifejlesztésénél olyan területekre eveztek a Mazda mérnökei, amelyeket eddig még nem mertek fejleszteni. A nagy nyomás miatt a benzin- levegő keverék ugyanis már magától, szikra nélkül is képes berobbani.

A több nehézséget kielemezve a motort részeire szedve minden átalakításra került, így a tökéletesen beállított gyújtásszög, a változó szelepvezérlések működése, a motorból extra sebességgel kiömlő kipufogó gáz elvezetésének megoldásai mind olyan remekmű létrehozásához vezettek, amely más európai mérnökök számára is megdöbbentő volt.

Teljesítmény és érték

Ez mit is jelenthet a számunkra? Talán ha megnézzük a kis városi Skyactive technológiával rendelkező Mazda 2 fogyasztását rögtön szembetűnik, hogy ez az érték városban 4,95 l/100 km lehet, országúton 3,3 l/100 km, ami megdöbbentően jó eredménye kategóriájának is.

Az, hogy a Mazda melyik modelljében találhatjuk meg itt Európában ezt az új fejlesztésű technológiát, az annak jelentős árnövekedésével járó többletköltségének köszönhetően valószínűleg az importőrök piackutatásaitól függ majd, miszerint melyek azok a típusok, amelyekben hajlandóak az európai vásárlók ezt az előnyt élvezni.

Nem csoda, hogy ez a technológia a Mazda fennállása óta az eddigi legdrágább fejlesztési program volt. A teljesítménynövelésre más márkák által használt magas meghibásodási számmal működő turbó alkalmazása már leágazóban van, helyette a Skyactive technológia jelenti a jövőt.