A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Tippek a sikeres alvás érdekében


Tippek a sikeres alvás érdekében

Az egyik leggyakoribb probléma, mely a lakosság túlnyomó részét napi rendszerességgel érinti az nem mást, mint az álmatlanság illetve a kialvatlanság. Ennek oka általában egy-egy mélyebben gyökerező probléma, esetleg már túl fáradtak vagyunk, de előfordulhat az is, hogy túlságosan felpörgetjük saját magunkat, ami szintén akadályozhatja a pihentető alvás fázisait. Cikkünkből most megtudhatod mik azok a tényezők, amik negatívan befolyásolják alvásod minőségét és, hogy miként tudsz ezen változtatni.

Adj időt magadnak!

Az első és legfontosabb, hogy hagy magadnak elegendő időt az alvásra. Egy egészséges átlag felnőttnek napi 7-9 óra közé esik az az idő, amit alvással kellene, hogy töltsön. Persze ezt sokan nem vesszük figyelembe és úgy gondoljuk kevesebb alvással is hatékonyan tudunk majd működni, ám ez hosszútávon nem kivitelezhető. Szervezetünknek igenis szüksége van erre a mennyiségű pihentető jellegű alvásra, hogy másnap kipihenten és a lehető leghatékonyabban legyünk képesek elvégezni a ránk váró feladatokat.

Csak semmi elektronika!

Rendkívül fontos, hogy alvás idejére minden elektromos készüléket kapcsolj ki. Se számítógép, se televízió, se telefon. Ugyanis az elektronikai készülékek fényei kedvezőtlen hatással vannak szervezetünkre és gátolják a pihentető alvás folyamatát. Éjszakára érdemes minden fényforrástól megszabadulni, hiszen ezek nélkül határozottan jobbat alszunk majd. Ha telefonunk kikapcsolása nem lehetséges, mert azon állítottuk be az ébresztőt, akkor is helyezzük képernyővel lefelé, evvel megakadályozva a nem kívánatos fények kiszűrődését.

Nincs koffein!

Rendben van, ha szereted a kávét vagy az egyéb koffeintartalmú italokat, de azt is tudnod kell, hogy ezek úgy stimulálják a szervezetet, hogy az minél tovább pörögni tudjon. Tehát a lefekvés előtti órákban semmiképpen ne igyunk ilyen italokat. Ha egy hosszú és pihentető alvásban szeretnénk részesülni mindenképpen, kiiktatjuk a koffeintartalmú készítményeket. Emellett fontos, hogy ezeket mértékkel fogyasszuk, ugyanis a túlzott koffein bevitelnek egyéb káros egészségügyi következményei is lehetnek.

Ne várd meg, míg álmos leszel!

Sokan ott követjük el a legnagyobb hibát, hogy kivárjuk az az időt mikor már tényleg igazán álmosak és fáradtak vagyunk. Ugyanis a túlzott fáradság is eredményezhet nyugtalan alvást és forgolódást. Ezért érdemes még azelőtt ágyba kerülnünk, mielőtt már abban az állapotba kerülnénk, hogy mindjárt leragad a szemünk.

Fontos a rutin!

Nagyon fontos, hogy legyen egy jól bevett lefekvés előtti rutinod, hiszen ezzel felkészíted magad az alvásra. Érdemes lehet mindennap ugyanabban az időpontban vacsorázni, majd letusolni és fogat mosni. Ezt követően pedig bármilyen elalvás előtti rituálét bevezetni, ami felkészíti szervezetünket az alvásra. Ez lehet akár egy csésze gyógytea vagy olvasás az ágyban, a lényeg, hogy ezt igyekezzünk mindennap azonos időpontban végezni. Ráadásul köztudott tény, hogy az elalvás előtti tévézés abszolút nem segít abban, hogy egy jót aludjunk. Sőt, kedvezőtlen módon stimulálja a tudatalattit, ennek köszönhetően gyakran a rémálmok vagy a nyugtalan alvás. Ezért sokkal inkább egy jó könyv társaságában bújjunk ágyba és szinte biztos, hogy pihentetőbb alvásban lesz részünk, mint valaha.