az illat nem lesz tartós a bőrön és esetlegesen mennyiségileg is többet kell használnunk a kívánt hatás elérése érdekében. A termékek csomagolásán mindig fel van tüntetve, hogy az milyen illatkoncentrációt tartalmaz. Nézzük meg ezeket csökkenő sorrendben.

  • Parfümeszencia, illateszencia koncentrációja 20-40%
  • Parfüm (EDP, azaz Eau de Parfum), illateszencia koncentrációja 10-20%
  • Kölni (EDT, azaz Eau de Toilette), illateszencia koncentrációja 8-10%
  • Kölnivíz (EDC, azaz Eau de Cologne), illateszencia koncentrációja 3-8%

Csak az érdekesség kedvéért, a dezodorok és a többi illatszer, mint a tusfürdő, vagy testápolók, hozzávetőlegesen 3% illatkoncentrációt tartalmaznak.

Hogyan válasszam ki a megfelelő parfümöt?
Egy-egy illat kiválasztásánál fontos figyelembe vennünk a személyiségi jegyeket, bár egészen jól kell ismernünk a megajándékozandó személyt ahhoz, hogy merész illatkompozíciót válasszunk számára. Segítségünkre lesz a termékek leírása, itt felsorolják a parfüm alkotóelemeit, így jelentősen megkönnyíti a dolgunkat. Több esetben megemlítik azt is, hogy milyen típushoz illik leginkább az adott kreáció.
Általánosságban azonban elmondhatjuk, hogy ha hölgynek szeretnénk vásárolni parfümöt, szinte biztos a hatás, ha egy virágalapú illatot választunk. Ha bátrabbak vagyunk nyugodtan gondoljuk végig milyen a hölgy személyisége, egy magabiztos nő esetében az édes és nehéz keleties illatok a legmegfelelőbbek, egy kalandvágyó nőhöz jobban illik a pézsma és a pacsuli illata. A citrus illatú parfümöket válasszuk sportos, energetikus nő ismerősünk számára.
Ne feledkezzünk meg a férfiakról sem. Modern, sportos ismerősünknek a citrus és ciprus illatok közül válogassunk, míg egy komoly üzletemberhez a levendula és a páfrány illatanyagát tartalmazó parfümök illenek. Egyetlen férfinál sem „lőhetünk” nagyon mellé egy fás jellegű, csábító illatkompozícióval, ezek a férfias, érzéki illatok minden alkalommal használhatók.

Mi a teendő, ha mégsem jól választottam?
Az interneten vásárol termékekre ugyanúgy érvényes a jótállás és a garancia törvény, mint egy hagyományos kereskedelemben. Tudnunk kell azonban, hogy Parfüm esetében, mivel nem tartós fogyasztási cikk, az alap elállási jog a vásárlástól számított 8 munkanap. Általában csak az eredeti csomagolásban visszaküldött, bontott, vagy bontatlan árut veszik vissza a termékkel küldött teljes dokumentációval együtt. Egyre gyakoribb jelenség, hogy a forgalmazók önként jótállást vállalnak ezek feltételeiről, részleteiről a webáruház üzletszabályzatában tájékozódhatunk.

A fenti ismeretek birtokában elkerülhetővé válhat számunkra a tülekedés a nagy bevásárlási időszakban, hiszen meleg otthonunkból, kényelmesen kiválaszthatjuk a megfelelő parfümöt szeretteinknek.