A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Mivel menjünk kempingbe?

Nyáron mikor munkahelyi gondok nyomják a vállunkat, gyakran vágyunk gondolunk arra, hogy de jó lenne csak egy hétvégére kiruccanni valahova a nagy melegben. Nyaralásainkat általában sok tervezés és szervezés előzi meg így összeszedtük, mivel is érdemes elindulni egy kempinges utazásra!

Sátor

Kétségkívül gazdaságosabb megoldás a sátrazás, ami még a mai napig sokak kedvence. Ki anyagi megfontolásból, ki pusztán kalandvágyból választja éjszakai szálláshelyének a saját ideiglenes építményét. A legnagyobb előnye bizonyára, hogy - az előírásoktól függően - szinte bárhol felépíthetjük sátrunkat, ha a terepi adottságok megfelelőek. A mai sátrak már jó adottságokkal rendelkeznek, viszonylag gyorsan felállíthatóak és rendkívül strapabíróak. Aki vett már részt ilyen utazáson az tudja, hogy mire érdemes figyelni a kényelmes éjszakák érdekében. Az egyszemélyes változattól az egész nagy, többszemélyes sátrakig választhatunk már az igényeiknek megfelelően, így akár egy egész családnak megfelelő megoldást jelenthet szállás ügyben. Könnyen beszerezhetőek, már egy nagyobb áruházban is kapható; azonban érdemes egy sportáruház kínálatát megtekinteni vásárlás előtt. Kifejezetten komfortossá tehető felfújható matracok segítségével, így kellemes éjszakákat tölthetünk el a természet lágy ölén már- már szinte a szabad ég alatt. Hátrányaként talán az róható fel, ha a sátor mellett döntünk, hogy ki vagyunk téve az időjárás viszontagságainak. Emiatt még időben érdemes egy másik tervvel készülni, hogy hová menekülünk sátrunkból, ha leszakad az ég vagy nagyon tűz a nap.

Lakókocsi

A lakókocsi esetében nagyobb kényelemre számíthatunk. Családoknak is kiváló megoldás, hiszen a legtöbb lakókocsiban található egy kisebb hűtő vagy akár főzőalkalmatosság is. Ha lakókocsis kalandra adjuk a fejünket, de nem rendelkezünk lakókocsival a bérlés az egyik választási lehetőségünk. Manapság már vannak nagyon jól felszerelt lakókocsik, amelyek színvonalban szinte az apartmanokkal vetekednek. Modernebb lakókocsikban már klíma is van, így a nagy melegben a hűsölés is megoldottá válik. A mozgó házikónk rendelkezhet előtetővel is, mely az erős napsugaraktól is megvédhet minket.

A kényelemünk fokozása érdekében beszerezhetünk egy (kerti) asztalt is székekkel, ami a nyaralásunk ideje alatt biztosan a kedvenc helyünké fog válni, ha a szabadban helyezzük el az előtető alatt. Csodás esti programokat lehet szervezni így a szabadba, miközben a „szomszédokat” is áthívhatjuk egy fröccsre vagy hideg sörre. A kempinges nyaralások fő előnye, hogy sokkal közvetlenebb kapcsolatokat lehet kialakítani, így magányosan játszó gyerkőcöket is ritkán látni egy-egy ilyen nyaraló társaságban. Ha a családi autó nem rendelkezik vonóhoroggal, akkor sem kell lemondanunk a lakókocsis nyaralásról. Elérhetőek már az úgynevezett telepített lakókocsik, melyeket külföldön például a tengerparthoz közel helyeznek el. Külföldön is egyre elterjedtebb ez a lehetőség, így tanácsos minél több helyszínt felkutatni a végleges döntés előtt.

Bármelyik szállásformát is választjuk a kempinges nyaralásunkhoz, ajánlott felmérni a távolból a terepet és előre érdeklődni a kemping felszereltségével kapcsolatban. Minden hely más és más, így nem érhet minket meglepetés mikor odaértünk; hogy például nincs egy kés a lakókocsiban amivel készíthetnénk egy szendvicset a megérkezés örömére vagy feleslegesen cipeltük a bográcsot a hosszú úton, miközben a kempingben is bérelhettünk volna.