Az olaszok első hibridje: ilyen az új Lamborghini
Kíváncsi vagy rá mit is tud az olaszok legújabb csúcsteljesítményű hibridje? Akkor olvasd tovább cikkünket és tudj meg mindent az új Lamborghini Asterionról.
Tulajdonképpen éppen emiatt volt szükséges a csere, ugyanis az Európai Unió egyre szigorodó szabályainak köszönhetően volt szükség a káros anyag kibocsátó kocsik mellőzésére és ennek hála született meg a Lamborghini legújabb formaterve, amely az Asterion fantázianevet viseli, és ami egy az egyben lenyűgöző.
A legújabb és talán leginkább impozáns Lamborghini vívmány csupán négy litert eszik százon, ráadásul szén-monoxid kibocsátása csupán 98 g/km, ami még a második generációs Priusénál is jóval alacsonyabb. Ezek az adatok nyilván nem arra az esetre vonatkoznak, amikor a három villanymotor illetve a Huracanból átvett 5.2 literes benzinmotor, 910 lóerős teljesítménnyel száguld végig a sztrádán, ám a lényeg úgyis csupán annyi, hogy az Unió szigorú szabályozásainak eleget tegyenek az olaszok, azok pedig rábólintsanak a korszerűsítésekre. Az olaszok pedig vígan gyárthatják továbbra is a csúcsteljesítményű sportautóikat, melyek után mi földi halandók csak vágyakozunk, annak ellenére, hogy bármelyik modell szerelem lehet első látásra.
Fontos megemlíteni, hogy a Lamborghini nem követte a sportautó gyártókat, ugyanis a villanymotort nem kizárólag arra használja, hogy még jobb teljesítményre ösztökélje autóit. Ugyanis a Lamborghini majdnem egy tökéletes elektromos meghajtású autót produkált, amely akár elektromos hajtással elmendegél ötven kilométerre. Ám, ha a 610 lóerős V10-est is igénybe vesszük, akkor minden bizonnyal rekordidő alatt, csupán három másodperc alatt felgyorsulhatunk százra. Hiszen teljesen mindegy, hogy hibrid autóról beszélünk vagy sem, ez a modell akkor is egy utánozhatatlan Lamborghini marad
Bár sokunk számára az olaszok vívmánya csak álom marad, hiszen borsos összegeket kellene adnunk egy-egy szupermodellért, ám a helyzet az, hogy nekünk, hétköznapi embereknek talán nincs is igazán szükségünk a Lamborghini technikájára és gyorsaságára. Hiszen ki szeretne esetleg egy gyermekkel a hátsó ülésen 320 km/órás sebességgel hajtani? Na, ugye, hogy senki! Ezért inkább távolról figyeljük olasz barátaink újabb és újabb ötleteit, csodálkozva bámulunk csúcsteljesítményű autóikra és csak remélni tudjuk, hogy egy napon lesz lehetőségünk beülni a volán mögé és teljes magányunkban kihajtani az autót a sztrádán. Hiszen mindennek ellenére egy Lamborginit vezetni élmény, ugyanis nem csupán egy közönséges autóról beszélünk. Legyen ez akár a hibrid meghajtású vagy az előző szériák valamely modellje, de Lamborginiben ülni életérzés. Bár ki tudja, talán egy nap ránk mosoly a szerencse és mi is kipróbálhatjuk azt a bizonyos 610 lóerőt.