Az első lépés: Ne kapkodjunk!
Gondoljuk végig nagyon alaposan mire is van szükségünk jelenleg. Legyen az a lakásunk hangulatát, arculatát megváltoztató kisbútor, vagy az irodánk kényelmét szolgáló irodai bútor. Ha konkrét elképzelésünk van a beszerzendő bútordarabról máris jelentősen tudjuk csökkenteni a keresőnk találati arányait, így rengeteg időd spórolva magunknak.


Második lépés: A méret itt is lényeg!
Még mielőtt elkezdenénk böngészni a bútor-áradatban, legyünk tisztában azzal, mennyi helyünk van az új „jövevény” számára. Lássuk be, egy 2x3-as szobába nehezen tudnánk benyomni egy 4 m hosszú, egymáshoz épített szekrénysort. Így, ha nem egy hokedlit készülünk vásárolni, célszerű méretarányos rajzott készíteni a helyiségről, ahova az új bútort szánjuk. Ezzel felfegyverkezve megkezdjük a keresgélést, mikor feltűnik egy-egy általunk elképzelt darab, az oldalon feltüntetett paraméterek alapján könnyel el tudjuk helyezni leendő bútorunkat.


Harmadik lépés: Garantált minőség?!
Fontos, hogy bútorunk élettartama ne vetekedjen a Tiszavirágéval, azaz legalább pár évet tudjuk használni. A bútordarab megvásárlása előtt ezért érdemes meggyőződnünk arról, adnak-e speciális pénz-visszatérítési garanciát a webáruházban. Azért speciálist, mert akkor esetlegesen több időnk van a bútor visszaküldésére, ha mégsem azt kapjuk, ami az oldalon le volt írva. Fontos tudni, hogy törvény adta jogunk a megvásárolt bútort visszaküldeni és a vásárlás ellenértékét teljes mértékben kötelesek a kereskedők visszafizetni a vásárlástól számított 8 napig. Ha a webáruház üzletszabályzata valamilyen ürüggyel mégsem vállalja ezt, gyorsan zárjuk be az oldalt és felejtsük el örökre.


Negyedik lépés: A bútorok mozgása!
Itt most nem valamilyen misztikus parajelenségről lesz szó, hanem természetesen a bútor szállításáról. Mivel a bútorok nem fognak maguktól rendeltetési helyükre menni, ezért célszerű figyelembe venni, hogy az adott bútor webáruházban milyen házhoz szállítási feltételekkel szolgál. Általában a kiszállításért külön díjat számolnak fel, figyeljünk oda, hogy ez egyértelműen legyen feltüntetve, mert zsebbemarkoló meglepetés érhet minket a végén. Fontos szempont, hogy ha már vállalnak kiszállítást, leteszik a bútort a járdára és főhet a fejünk hogyan visszük fel az emeletre, vagy a kiszállítás áráért bútorunkat a lakásunkba/irodánkba rakják le.


Ötödik lépés: Ami elromolhat, el is romlik…
Minden körültekintésünk és kockázatkizárásunk ellenére merülhet fel probléma bútorunkkal. Tudnunk kell, hogy a bútorokra alapesetben 1 év garancia jár, de a gyártó adhat hosszabb garanciát bútoraira. Ezért fontos megőriznünk a vásárláskor kapott számlát, szállítólevelet, a bútorról kapott lepecsételt garancialevelet, melyeken legyen rajta a vásárlás dátuma, a termék pontos megnevezése. Ezekre szükségünk lehet egy esetleges garanciaigény bejelentésénél, melyet mindig a bútorvásárlás helyén kell megtennünk.


A fenti lépésekkel felvértezve, bátran vásárolhatjuk következő bútorunkat on-line.