A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Fitness kisokos kezdőknek


Edzőterem? Soha?

Sokan ódzkodunk az edzőtermektől, hiszen riasztó lehet egy-egy kocka hasú pasi vagy egy tökéletes testű nő. Ám ilyenkor jusson eszedbe, hogy ők is ugyanúgy elkezdték valahol és nagy valószínűséggel, néhány évvel ezelőtt korántsem volt ilyen a testük. Nyugodtan merészkedj le az edzőterembe és alakíts ki egy számodra is megfelelő edzéstervet. Akár kérheted a dolgozók segítségét is, vagy ha lehetőséged van, rá fogadj személyi edzőt, aki megmutatja neked, hogyan is kell használni a gépeket és mik, azok, amik egyénileg számodra megfelelnek. Hidd, el a kitartás igenis meghozza a gyümölcsét, ami pedig a legfontosabb, hogy az egészséges életmód érdekében elengedhetetlen a sport.

Félre a félelmekkel!

Teljesen normális, ha az első pár edzés alkalmával még bizonytalannak érzed magad. Életmódot váltani ugyanis egyáltalán nem könnyű, hiszen rengeteg kitartást igényel, egyfajta kihívásként is felfogható, melynek során saját magunkat kell legyőznünk. Az első és legfontosabb, hogy tisztázd le magadban, pontosan mit is szeretnél, és mit vársz az edzésektől. Tudatosítsd magadban, hogy valóban életmódot szeretnél váltani, eltökélt és elszánt vagy, olyan, aki mindenképpen változtatni szeretne. Nem baj, ha félsz, hiszen a félelmek jó esetben csak minél többre sarkallnak. Hasznosítsd ezeket a félelmeket, táplálkozz belőlük és győzd le őket, győzd le saját magad!

Csak a célok!

Fontos, hogy legyenek elérendő céljaid. Ha csak vaktában csinálod, ímmel-ámmal az egészet, akkor valóban nincs értelme. Hozz konkrét döntéseket, mint például, hogy öt hét alatt eljutok arra a szintre, hogy lefutok öt kilométert. Ami lényegi kérdés, hogy a célok kézzel foghatóak és persze reálisak, kivitelezhetőek legyenek illetve, hogy végig motiváló tényezőként hasson rád. Lebegjen a szemed előtt az elérendő cél! Meglátod, ha számokban és tettekben mérhető racionális célokat tűzöl, ki az eredmény sem marad majd el.

Vizsgálatok fontossága!

Ha dohányzol, magas a koleszterinszinted, a vérnyomásod, cukorbeteg vagy, netán túlsúllyal küzdesz, feltétlen keresd fel orvosod és alaposan vizsgáltasd ki magad. Mindezt azért, hogy megtaláld a számodra legmegfelelőbb edzéstervet illetve táplálkozási szisztémát. Ez rendkívül fontos, hiszen minden kockázati tényezőt ki kell zárnod mielőtt bármilyen edzésbe vagy életmódváltásba kezdenél.

Maradj reális!

Alaposan fontold meg és gondold át, hogy milyen időbeosztással rendelkezel és legyél nagyon őszinte magadhoz. Ütemezéskor fontos, hogy tudd: ha hosszú távú életmódváltást tervezel, akkor figyelembe kell venned, hogy heti hány napot is szánsz majd edzésre, ehhez pedig a valóssággal megegyező adatokat kell alapul venned. Sokak beleesnek ugyan abba a hibába, hogy gőzerővel neki kezdenek a mindennapi edzésnek, ami téves és egyáltalán nem a megfelelő hozzáállás. Hiszen heti 2-3 edzéssel is érhetünk el kitűnő eredményeket, tekintve, hogy a megfelelő táplálkozás és az edzés helyem kombinációja az, ami meghozza a várva várt eredményt, nem pedig a túlzásba vitt edzés.