A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Egészségünk számokban


Szinte minden ember tudja, hány centiméter magas és hány kiló, az idősebbek általában a vérnyomásuk értékeivel, esetleg koleszterin szintjükkel is tisztában vannak. Vannak azonban bizonyos adatok, melyekkel érdemes tisztában lennünk és időről időre ellenőrizni, ezzel ugyanis sok komoly betegség megelőzhető. Lássuk, melyek ezek a legfontosabb adatok:

Vérnyomás


  • Általános értéke 120/80 Hgmm. (az első a szív összehúzódásakor mért szisztolés, a második az elernyedéskor mért diasztolés vérnyomás)
  • Magas értéknek a 140/90 Hgmm fölötti számít. A tartósan magas vérnyomásnak omoly veszélyei vannak, például szív- és érrendszeri problémák, infarktus és agyvérzés.


Testtömegindex (BMI az angol Body Mass Index rövidítése)


Az elhízás mértékének megállapítására szolgál. Egyszerűen kiszámolható, a testsúlyt kell elosztani a méterben mért testmagasság négyzetéve. (Például egy 56 kg súlyú 165 cm magas nő esetében 56:1,652 azaz 56:2,7225=20,57, ebben az esetben a BMI=20,57)

  • A 18-25 közötti BMI érték számít normálisnak
  • 25-30 között már elhízást megelőző állapotról, azaz túlsúlyról beszélhetünk
  • 30 feletti BMI érték komoly egészségügyi kockázatot jelentő elhízást mutat.


Testzsírszázalék


Nem biztos, hogy egy átlagos testalkatú embernek a testzsírszázaléka is normális tartományban van. Ez rizikófaktor, ugyanis kóros zsírfelhalmozódást jelent a testben.

  • Egészséges nők testzsírszázaléka 20-25%,
  • Egészséges férfiak testzsírszázaléka 15-20%.

A testzsírszázalék értéke speciális készülékkel mérhető.