Sajnálatos módon a csapból is az folyik már az újévtől kezdve, hogy ha le akarsz fogyni, ne halogasd, mert jön a tavasz meg a nyár és lekerülnek a ruhák. Ezzel önmagában még nem lenne baj, de akik súlyproblémával küzdenek, szinte minden évben fogadalmat tesznek. Ami tavaly nem ment, majd idén sikerülni fog! Aztán jobb esetben egy pár hónap után csüggedten vetnek véget a szenvedésnek és csalódottan, lógó orral veszik tudomásul, hogy megint nem sikerült. De mi lehet a gond?

Hiányoznak az alapok

Számtalan esetben mikor ilyen kudarcot hallunk vagy élünk át érdemes végiggondolni, hogy az alapokat ismerjük e?! A legelső lépcsőfok minden esetben a szilárd elhatározás. Ez sok esetben verbálisan megvan, de ez sajnos nem elég. Ténylegesen akarni kell és kitűzni egy reális célt, amit az egész folyamat során szem előtt kell tartani. Tervezés nélkül semmi nem működik, tehát az „elkezdem és majd lesz valami” elv alapján biztosan beüt majd a krach! A fokozatosság nem csak a diéta miatt fontos, de a szervezetünket is kevésbé terheljük, mint a gyors fogyással. Ha szükséges, ne féljünk akár orvoshoz vagy szakmai tanácsadóhoz fordulni!

A tudás hatalom!

„Az vagy, amit megeszel!” tartja a mondás és valljuk be őszintén, azért van benne valami. Korántsem mindegy, hogy milyen alapanyagokból készítjük el a tányérunkra kerülő ételt. Célszerű egy kicsit beleásni magunkat a témába, nem bedőlni a nagyszerű marketing-fogásoknak és vakon hinni az interneten is keringő megszámlálhatatlan diétának. Ismerjük meg a testünket és azt is, hogy mire van szüksége. Egy dolog szinte biztos, hogy a fogyáshoz nem csodaszerekre van szükség, hanem arra, hogy kevesebb kalóriát vigyünk a szervezetünkbe, mint amennyit felhasználunk nap, mint nap.

Csodapirulák és éhezés

Nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy hosszú távon mindkét alternatíva káros lesz a szervezetünkre. Ha olyan diétát választottunk, mely során éhezünk, az biztosan nem megfelelő számunkra. Rövid távon lehet, hogy eredményt érünk el, viszont a diéta végeztével nem csak azokat a kilókat kapjuk vissza amit leadtunk, hanem a testünk még rátesz egy lapáttal. Inkább alkalmazzuk a többször keveset elvet, természetesen odafigyelve a megfelelő elosztásra. Az egyszerű logika is azt diktálja, hogy a reggelivel kell bevinnünk a legtöbb energiát, amiből táplálkozhat szervezetünk a nap folyamán. A csodaszerek piaca sajnos még mindig virágzik, hiszen a csalódott és elkeseredett emberek hiszékenységét használják ki. Lehet, hogy elsőre egyszerűnek tűnik az, hogy az étkezések előtt bekapunk egy-két kapszulát és ettől lefogyunk. Ez azonban a felesleges pénzkidobáson túl a biztos kudarc felé vezető út kezdete. Ne hagyjuk becsapni magunkat!

Az idő hiánya

A kudarc melegágya a kifogások gyártása és legtöbbször időhiányra fogjuk a dolgot. Mindegy, hogy a napi rendszeres mozgásról vagy az ételeink elkészítéséről van szó! Nos, ha igazán sikeresek akarunk lenni a diétánkban, akkor az életmódunkon is változtatnunk kell. Fontos lépés átszervezni eddigi életvitelünket és megtalálni benne azokat a perceket, amikor csak a testünk van a középpontban és a célunk felé menetelhetünk.