A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Depresszió, tegyünk ellene mielőtt túl késő lenne


Írásunkban segítséget szeretnénk nyújtani, abban, hogy felismerjük a depresszió tüneteit magunkon, vagy a környezetünkben élőkön és mit tehetünk annak érdekében, hogy ezek a tünetek jelentős mértékben csökkenjenek, vagy ne is jelentkezzenek.

A borongós, rossz idők beálltával általában a kedélyállapotunk is változik. Ilyenkor gyakrabban érezzük magunkat kimerültnek, rosszkedvűnek, ez azonban még nem jelent feltétlenül depressziót.

Mikor beszélhetünk depresszióról?


Az élet gyakran kihívásokkal teli, egy-egy ilyen stresszesebb, nehéz időszakban jelentkezhetnek a depresszió tünetei, de ezek nem hatalmasodnak el rajtunk és minden különösebb beavatkozás nélkül, ahogy a ránk nehezedő nyomás enyhül, teljesen eltűnnek. A depressziós beteg tünetei állandósulnak, ők akkor sem érzik jobban magukat, ha látszólag semmi okuk a hangulatzavarra. Szakemberek szerint, depresszióról beszélhetünk akkor, ha a tünetek közül legalább 5, minimum 2 hétig folyamatosan észlelhető.

A depresszió tünetei


Ahhoz, hogy felismerjük a depressziót fontos tudnunk annak legjellemzőbb tüneteit.

  • Állandó rosszkedv, szomorúság, nyugtalanság
  • Gyakori hangulatváltozás
  • Fáradékonyság
  • Alvászavarok, kialvatlanság vagy túl sok alvás
  • Evési zavarok, túl nagy étvágy vagy koplalás
  • Jelentősen csökken a koncentráció, ezzel párosul a tehetetlenség, döntésképtelenség érzése
  • Érdektelenség, semmi nem érdekli már, nem okoz örömöt
  • Ok nélküli fizikai, testi panaszok
  • Életuntság, öngyilkossági gondolatok


A depresszió kezelése otthon


A depressziónak nagyon sok formája ismert, ezért célszerű a tünetek észlelésekor szakemberhez fordulni segítségül, hiszen nem tudhatjuk melyik jelentkezik esetünkben.
Az orvosi kezelés mellett, vagy a depressziós tünetek jelentkezésének megelőzése érdekében, otthon is sokat tudunk tenni. Nagyon fontos a megfelelő minőségű és mennyiségű alvás, ezzel megelőzhető a hangulatingadozás.
A mozgásnak is kulcs fontosságú szerepe van a depresszió visszaszorításában, már napi pár perc torna is csökkenti a tüneteket.
Figyeljünk oda étkezésünkre, kerüljük a nehéz, megterhelő ételeket, együnk sok zöldséget, gyümölcsöt, olajos magvakat és iktassuk be étkezésünkbe akár heti 2-3 alkalommal halat. Ne feledkezzünk meg a megfelelő mennyiségű folyadék bevitelről sem, igyunk nagyon sok vizet, gyógyteákat lehetőleg koffeinmenteseket.
A vitaminokról sem feledkezzünk meg, célszerű multivitamin fogyasztása, lehetőleg csak természetes anyagokat tartalmazó legyen, ezek ugyanis nagyobb százalékba hasznosulnak szervezetünkben és megfelelő arányban tartalmaznak vitaminokat, ásványi anyagokat és nyomelemeket is. Jótékony hatása van a depresszió elleni küzdelemben az aromaterápiának, masszázsnak is.

Még egy tipp nevessünk minél többet, a nevetés a depresszió legnagyobb ellensége és egy kis egészséges humorérzékkel a legnehezebbnek látszó akadályokat is könnyebben le tudjuk küzdeni.

Így felvértezve kizárhatjuk a depressziót életünkből. Azért érdemes óvatosnak lenni és ha mégis elhatalmasodna rajtunk a rosszkedv annyira, hogy az már a mindennapi feladatunk ellátásának rovására megy mindenképpen kérjünk segítséget.