A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

A levegős verda


Noha az ötlet évekkel pattant ki a tervezők fejéből, mégsem szaladgálnak még az utakon a sűrített levegővel hajtott autók. Talán nem kell magyarázni, hogy miért alkotnak innovatív autókat az elmúlt években a gyártók. A környezetszennyezés és a vészesen fogyó apanázs az oka, hogy komoly fejlesztésekbe kezdtek a nagynevű gyárak és piacra is kerültek már alternatív megoldások, melyek közül választhatunk világszerte.

Elektromos és hibrid

Az elektromos autókban csak egy villanymotor biztosítja a működési energiát. Kishazánkban is fel-fel tűnnek már az úgynevezett hibrid autók is, amelyek képesek több, eltérő elven működő energiaforrásból kinyerni a működésükhöz szükséges energiát. Nevezetesen a belső égésű motor mellett legtöbbször egy villanymotor is beszerelésre kerül a gyártás során, így annak használatával kevesebb fosszilis eredetű üzemanyag szükséges az autó használata során. A vételi ár azonban igen borsos is lehet, ami természetesen márkától is függ.

Sűrített levegő

Bár több autógyártó cég is részt vett a fejlesztés valamely szakaszában, a sűrített levegővel működő autót eddig még nem sikerült eladásra kínálni. A tervek szerint azonban nem kell sokáig várni, az idei év második felében a bejelentések alapján már debütál. A sűrített levegős meghajtású autót végső soron egy indiai cég együttműködésben kezdi el majd értékesíteni és három felnőtt és egy gyermek számára lesz benne hely az utazáshoz. A kialakítását illetően kb. 3 méter hosszú és kevesebb, mint 1,5 méter magas és széles kis autót kell elképzelnünk. Az apró jármű megjelenése rendkívül egyedi lesz és kevesebb, mint 318 kg-ot nyom majd, tehát kifejezetten könnyű szerkezettel készítik el. Az irányítást illetően is különbözni fog a tipikus autóktól, hiszen kormánykerék helyett egy joystick segítségével vezethető majd a verda. A sebességet illetően annyi bizonyos, hogy a sűrített levegővel futó járművel sem lesz lehetőség nagyon száguldozni, a végsebességet 80 km/h-ra becsülik. A beépített sűrített levegős tartályokat az elektromos autóknál már megismerthez hasonló állomásokon tölthető majd fel és egy feltöltés kb. 150-200 km megtételéhez lesz elegendő. A zéró emissziót produkáló autó mindennapi használatot tekintve kérdéses, hogy felveszi-e a versenyt az elektromos autókkal. Ezek a forradalmasító, környezetvédelmi szempontból is mindenképpen előnyös gépek elfogadása és használata bizonyára hosszú időt vesz majd igénybe a jövőben.