A társkereső, ahol könnyen rád talál a szerelem!

Az új BMW 535i


Az autógyártók modelljei mind azonos formavilágra építkeznek, s a kisebb kategóriától a nagyobbig a márkát jellemző formaelemek csupán áthidalást képeznek közöttük. Erre törekedett a BMW is, s bár nem is kicsit hasonlít a 7-esre mégis képesek voltak megtartani az 5-ös széria jellegzetességét, mindazonáltal, hogy mind a padlólemez, mind pedig a futómű megegyezik a nagy testvérével.


Forma világ
A folyamatosan szigorodó biztonsági feltételeknek, na meg a leszűkült piacra igazán dinamikus formával a védjegy sajátosságaival, na meg a technológia fejlettségét kihasználva alkották meg, Adrian van Hooydonk a dizájnrészleg vezetőjének segítségével. S mert mint minden új autó büszkeséggel tölti el alkotóit, ez most is hasonló elégedettséget fog a vásárlókból kiváltani. Nem is csoda, hiszen a bajor autógyártó bevételének fele ebből a típusból származik, tehát ismét nagy feladatok elé állították a tervezőket. A vezető dizájner szerint mára már a formát leginkább az autó dinamikájához tervezik, hiszen a jól megszokott és igazán BMW stílusjegyeit követő első kör lámpák épp ennél fogva továbbra is búra alatt ékeskedik. Elődjéhez képest viszont már elhagyták a túlzott elnyújtásokat a lámpáknál, így ismét új szemmel köszöntött ránk.

A légellenállás csökkentése igen fontos a dinamikát tekintve, nem is beszélve az autó fogyasztásáról. Ez egy kicsinyített 7-es, mindazonáltal nem kívántak sem a dinamikából, sem az autó műszaki felszereltségéből visszább venni. Az autó arca kissé visszább fogott lett ugyan, de agresszív tekintetét mégis képesek voltak meghagyni, talán a 7-estől kapott merőleges és nagyobb hűtőmaszknak köszönhetően is. A hátsó lámpák L alakúra tervezték, s a megszokott LED-es körgyűrűket továbbra is meghagyták. Az első lámpák bár most még Xenon fényben világítanak a jövőben viszont ezeket is LED világítással kívánják ellátni.

BMW 535i Sedan

Érdekesnek találod? Segíts másoknak is, hogy elolvashassák:
\" onclick=\"return iwiwshare_click()\" target=\"_blank\">\"\"

A motorháztető alacsonyabban húzódik a nagytestvérnél, de törekedtek arra, hogy az első túlnyúlás ne legyen hosszú, így oldalnézetből a kerék és az orr igazán BMW-s lett. Bár a formavilágot tekintve nem mertek túl nagy változást eszközölni, annak érdekében, hogy a piac rugalmasan tudjon a jelenlegi gazdasági helyzetben is a megalkotott újdonságra reagálni.

Érdekes, hogy formáját nézegetve messzebbről igazán nagy autónak látszik, ugyanis a vonalvezetésének köszönhetően a C oszlop is karcsúbb lett, ugyanakkor a hátsó küszöb és sárvédő találkozása is masszív benyomást tesz. Oldalsó nézetből még álló helyzetben is úgy tűnik, mintha mozgás közben szemlélnénk az autót.


Belső kialakítás
Belső kialakítása a BMW-től már megszokott kiváló minőségű alapanyagokból történt, a kezelőszervek kényelmes elérhetőséggel és könnyű kezelhetőségével teszik kényelmessé az utazást. A belső tér eleganciáját a műszerfaltól az ajtók irányába húzódó lendületes ív határozza meg.

A 7-es padlólemezére épült, s ez belső kényelmére is kihat, hiszen a hátsó utasok kényelme alig 2 cm-rel is megnövekedett, az amúgy is tágas belső tér. A csomagtartó is meg növekedett, nem is kevesebb, mint 20 l-el, így az új 5-ös BMW-vel már kényelmesebben elindulhatunk nyaralni is.


Menet dinamika és biztonság
Mindinkább a családi luxus autóra hasonlít az új modell, hiszen a sportosságot visszább véve a kényelmet helyezték előtérbe. A korábbiaktól eltérően már csak egy turbóval szerelték fel, ami egy Twin Scroll turbófeltöltővel és Valvetronik rendszerrel, közvetlen benzinbefecskendezéssel rendelkezik. A 306 LE benzinmotor nyomatékát tekintve teszi dinamikusabbá a modellt, ugyanis már 1200-as fordulatnál képes a nagy erőkifejtésre.

Már nyolcfokozatú automata váltóval szerelték fel, ami a fogyasztás optimalizálásának céljából szintén újdonságnak számít. Kanyarban a karosszéria dőlésének csökkentésére kifejlesztették a Dinamic Drive System-t, mely négy fokozatba állítható a vezetés stílusához- keményebb, normál, sport, komfort- mérten. Elektronikus szervokormányt kapott, ami korábban még hidraulikusan működött. Az összkerék kormányzásnak köszönhetően az autó menetstabilitása hirtelen kormányzásnál is biztonságossá teszi a haladást.

A biztonság is kiemelt figyelmet kapott, mint a Head Up Display, a kamera rendszerek, az utasok biztonságára kifejlesztett Passzív biztonsági rendszer, valamint a BMW Night Vision, ami szintén újdonságnak számít.