Hogyan is kezdjünk hozzá? Talán szokásainkon kellene legelőször is változtatni, nemcsak az étrend megválasztása a fontos, hanem étkezésünk gyakorisága. A napi többszöri változatos étkezés, mely alapján bármit ehetünk, csak mértékkel is hasznos lehet, ha az esti étkezésünket nem tesszük későbbre, mint délután 5 óra. Esténként ihatunk gyógyteát, vagy bármilyen kalóriaszegény italt, hogy gyomrunk ne érezze üresnek magát. A sokrétű ritkán ismétlődő menüsorok, melyek tartalmazzák a szervezet számára fontos tápanyagokat (szénhidrátok, zsírok, fehérjék, ásványi anyagok és vitaminok stb.) fontos erőnlétünk, testünk egészségének megőrzésében. Ha változatosan étkezünk és nem élünk mozgásszegény életet, akkor ez a fajta 90 napos diéta is kiváltképp megteszi a hatását.

Nem kell azonnal a konditermekben több órát eltöltő mozgásgyakorlatokkal kezdeni, mert hamar elveheti a kedvünket. Kezdhetjük napi rendszerességgel bevezetett sétával, biciklizéssel, aerobikkal vagy akár úszással, a lényeg, hogy kedvünknek megfelelő testmozgást válasszunk. Otthonunkban is végezhetünk mozgásgyakorlatokat, kitűnőek erre a boltokban kapható fitness DVD-k is. Ha sikeresen megtaláltad a neked való módszert, akkor lesz a leghatásosabb, ha azt élvezetként, szinte szenvedélyként használod azt. Így nem is a görcsösen akart 90 napos fogyókúra lebeg folyton a szemed előtt, mindinkább a mozgás szerelmesévé válhatsz. Zsírt mindennap éget a szervezetünk, de a leépítéshez bizony több energiát kell felhasználnunk, mint amennyit a táplálékkal magunkhoz veszünk. Mozgás közben növekszik a zsíranyagcserében résztvevő enzimek száma, ami a test anyagcseréjére is hatással van még az edzést követő órákban is. Tökéletes kiegészítő a 90 napos diéta mellett.

Számos 90 napos diéta közül válogathatunk. Az viszont bizonyos, hogy ami a barátnőnknek bevált az nekünk nem feltétlenül lesz sikeres, hiszen mindenki egyéni genetikai adottságokkal, más tápanyag szükséglettel, valamint különböző az anyagcserével rendelkezik. Bármennyire is gyönyörűek a különböző gyümölcsök a piacokon, nem szabad megfeledkeznünk annak gyümölcscukor tartalmáról sem, így mérsékeljük ezek fogyasztását.
Az egyes gyümölcsök kalóriaértékét számítsuk bele a naponta engedélyezett mennyiségbe.

Mindannyian tudjuk, szervezetünknek napi 2 liter folyadékra van szüksége a megfelelő anyagcsere-folyamatok működéséhez.
A 90 napos fogyókúra alatt viszont ellent kell tudnunk állni a szénsavas italok fogyasztásának. A vizünket nyugodtan ízesíthetjük mentalevéllel, citrommal, gyümölcsaromákkal, így ez sem lesz olyan unalmasan egyhangú.

Ajánlatos még a zöld tea fogyasztása, amely nem csupán az anyagcserét, de az immunrendszert is erősíti és nem csupán a 90 napos fogyókúra ideje alatt.

A rostban gazdag ételek igen fontosak, így olyan tésztát és a kenyeret próbáljuk ki amely a durum lisztből készült teljes kiőrlésűek. Ízletesebb is és még kevesebb mennyiség is elegendő a jóllakottsághoz.


90 napos fogyókúra napi menüje lehet a következő is:
- Reggelire natúr joghurtodat ízesítheted friss gyümölcsdarabokkal, müzlivel.
- Tízóraira megismételheted, különböző gyümölcsvariációkat találhatsz kedvedre. Természetesen önmagában is tápláló bármely friss gyümölcs.
- A húst sem kell elhagynunk. Nyugodtan fogyaszthatunk ebédre rostonsült szárnyast, vagy természetesen halat rizzsel, salátával, vagy bármilyen zöldségkörettel. Levest is ehetünk, főleg gyümölcs és zöldség alapú legyen.

Tízóraira szintén gyümölcsöt, vagy párolt zöldségkeveréket is fogyaszthatunk. Ezek összeállításában is csak a képzeletünk szabhat határt.

- Vacsorára, ami ne legyen később mint délután 5 óra, friss salátát, változatos zöldségekkel, kevés (csak épp az íze kedvéért) olajos magvakkal, főtt tojással, sajttal.
Ha este egy kis nassolásra vágyunk nyugodtan csipegethetünk egy kevés aszalt gyümölcsöt amitől elmarad az éhség érzetünk. A folyadékot ekkor is ajánlott magunkhoz venni.

Életmódváltásunk kezdetekben erőfeszítésekkel jár, de a kitartás meghozza a várt sikert.

A 90 napos diéta nem olyan sok idő de a végeredménytől boldogabbak és sokkal elégedettebbek leszünk.